آیین نامه انضباطی دانشگاه ها
تاريخ : سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:, | 16:13 | نویسنده :

 آیین نامه انضباطی

موارد زیر جهت آگاهی و مصونیت از پیامدهای ناگوار رفتارهای نا صحیح اجتماعی اعلام می گردد .

 

1- در تمامی محلهای آموزشی و درمانی حتی هنگام خروج از خوابگاه در ساعات اداری و غیر اداری از پوشش مناسب طبق ضوابط و استاندارد حرفه ای دانشگاه استفاده نمایند . از پوشش های هنجار شکن و رفتار خارج از شئون اسلامی که به شرح ذیل می باشد پرهیز نمائید :

 

الف: پوشیدن مانتوی کوتاه ( حداقل 10-20 سانت پائین تر از زانو ) تنگ و رنگ های غیر متعارف ، شلوارهای تنگ و کوتاه توسط خانم ها

 

ب: استفاده از انواع : کلاه برای زنان ، گردنبند و گوشواره برای آقایان و کلاههای مبتذل مردانه که دارای نقوش و علائم ضد اسلام و ضد انقلاب و ضد اخلاق روی آن دوخته ، بافته ، گلدوزی ، نصب و یا الصاق شده باشد .

 

پ: نپوشاندن کامل موی سر ، گردن ، سینه هر جای دیگر بدن برای زنان جز وجه و کفین مانند ( استفاده از روسریهای نازک و کوتاه و آرایش نامتعارف )

 

 

ت:استفاده نکردن آقایان از البسه زنانه – شلوارهای کوتاه – شلوارهای چسبان و تنگ و نازک و شلوارهایی که تعمداً پاره و وصله داشته باشند . کراوات ، پاپیون از هر نوع ، لباســـهایی که روی آن تصاویر زن – شکل پرچم های بیگانه- تصاویر حیوانات و حشرات چاپ شده باشد .

 

ث: استفاده نکردن از کفش هایی با پاشنه های نا متعارف –خیلی بلند و باریک ، پوتین های ساقه بلند ( در صورت پوشیدن پوتین ساقه بلند پوشاندن ساقه آنها با شلوار ) .

 

2- از آنجا که رعایت شئون اخلاقی ( در ارتباط با نامحرم )و توجه به ارزشها ، از ویژگیهای شخصیتی فرهیختگان و جز وظایف شهروندی به حساب می آید انتظار می رود با رعایت کامل قوانین و مقررات جامعه و دانشگاه در انجام مسئولیت دینی و معنوی خود کوشا بوده و با یاری خداوند متعال الگوی شایسته ای برای جامعه باشیم .

 

*تذکر : از خلوت کردن خانم ها و آقایان در محیط های بسته خود داری فرمائید .

 

3- هنگام خروج از خوابگاه ، حتماً دوست یا مسئول را از محل حضور و مراجعه خود مطلع سازید تا امکان کمک رسانی به شما در صورت نیاز وجود داشته باشد .

 

4- مشکلات خود را با مسئولین مربوطه در زمینه خاص خود در میان گذاشته و از راهنمایی های آنان بهره مند شوید .

 

- از آوردن دوربین عکاسی ، فیلمبرداری و عکسهای خانوادگی به خوابگاه و محیط های آموزشی جهت پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی خود داری نمائید .

 

6- برقراری هر تماس با تلفن همراه بنام صاحب تلفن ثبت می شود ، توجه داشته باشید حتی چند دقیقه گوشی همراه شما نزد افراد غیر قابل اعتماد باقی نماند .

7- برای استفاده از کلاسهای فوق برنامه از موسسات معتبر استفاده نمائید و از حضور در منازل افراد براساس روابط دوستانه خود داری نمائید .

8- شورای انضباطی را مشاور امین خود بدانید و در محرمانه ماندن اسرار خود نزد آنان و بیان مشکلات و آسیب های احتمالی و همکاری صمیمانه آنها در رفع دشواریها تردید نداشته باشید .

* آیا می دانید .....

مسئولیت رسیدگی به تخلفات عمومی ، آموزشی ، اداری ، سیاسی و اخلاقی دانشجویان و دستیاران به عهده شورای انضباطی دانشگاه میباشد .

*آیا می دانید ......

پس از فراغت از تحصیل در صورت :

قبولی در مقطع تحصیلی بالاتر

استخدام

 

عضویت در هیئت علمی

 

انتقال دائم و موقت

 

سوابق شما از شورای انضباطی استعلام می گردد ؟

 

 

*آیا می دانید .....

- در انتخاب دانشجوی نمونه

-کاندیداتوری در شوراها

- انتخاب بازیکنان جهت اعزام به مسابقات کشوری

انتخاب دانشجویان پیشگام

و...

سوابق شما از شورای انضباطی استعلام می گردد ؟

 

*آیا می دانید ....

در صورت ارتکاب تخلف ، قبل از صدور حکم انضباطی ، از فارغ التحصیل شدن دانشجو جلوگیری خواهد شد ؟

 

*آیا می دانید ....

آئین نامه انضباطی دانشجویان جمهوری اسلامی ایران مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و مصوبات آن در حکم قانون است و برای تمامی واحد های آموزشی لازم الاجرا می باشد و مصوبات آن شورا قابل طرح و ابطال در دیوان عدالت نمی باشد ؟

 (((((( لطفاً نظرتون را در رابطه با این پست اعلام نمایید))))))



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • بیماری ایدز
  • گلریزون